سیستمهای معمول مورد استفاده در جک برقی ماشین بر اساس ماشینهای سادهای هستند که از اصل هم ارزی لحظه نیروها استفاده میکنند (یک نیروی دستی کوچک با یک بازوی اهرمی بزرگ؛ میتواند نیروی بزرگتری مانند وزن خودرو را متعادل کند. ، اما بازوی عمل بسیار کوتاهی دارد)
از نظر انرژی، یک نیروی کوچک اعمال شده در یک مسافت طولانی قادر است یک جرم بزرگ را در فاصله کوتاهی جابجا کند. در جک قیچی، این ضریب به طول میل لنگ که جک با آن کار میکند و گام نخی که دوک را حرکت میدهد بستگی دارد.
جک های هیدرولیک در جک های هیدرولیک، جک خاصی پیدا می کنیم: جک پنوماتیک. این یک نوع جک است که از هوای فشرده کمپرسور به جای مایع برای ایجاد اثر بالابر استفاده می کند.
برخی از مدلهایی که برای جایگزینی جکهای قیچی در صنعت خودروسازی طراحی شدهاند، از یک کیسه پلاستیکی استوانهای برزنتی یا پلاستیکی تشکیل شدهاند که به اندازه کافی قوی است که میتواند با فشاری مشابه فشار لاستیک باد شود و با اندازه لازم برای بلند کردن خودرو (پایه ای از ۵۰ سانتی متر مربع و ارتفاع حدود ۵۰ سانتی متر برای بلند کردن ۱۰۰۰ کیلوگرم کافی است).
برای تعویض چرخ. از نقطه نظر انرژی، آنها بسیار کارآمد نیستند (گرمای زیادی در فرآیند فشرده سازی هوا آزاد می شود)، اما می توانند برای جلوگیری از تلاش های دستی زمانی که یک منبع مکانیزه هوای فشرده وجود دارد، مفید باشند.ب
جک های هیدرولیک در کاربردهایی که نیاز به ظرفیت بار زیاد یا حداکثر سهولت و سرعت کار (به ویژه در عملیات تاشو که فوری هستند) برای بارهای متوسط استفاده می شود. مزایای اصلی آن به قدرت و سرعت آن، امکان کنترل توسط سروومکانیسم ها و به حداقل رساندن تلفات مکانیکی مرتبط با اصطکاک مربوط می شود.
اشکال اصلی آنها این است که نگهداری آنها تا حدودی پیچیده است (به ویژه در تمام جنبه های مربوط به عدم وجود مطلق نشتی در سیال مورد استفاده برای انتقال بار).
سیالات مورد استفاده معمولاً روغن های مصنوعی با ویسکوزیته پایین به دلیل قابلیت روانکاری و پایداری آنها هستند.
قوی ترین جک ها از پمپ های الکتریکی استفاده می کنند تا فشار هیدرولیک لازم را برای کار در فواصل قابل توجه و با ظرفیت جابجایی بارهای بزرگ تامین کنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.